Thursday, February 21, 2013

cara saya mengatasi mengantok~

hollaaaa...salam sejuk buat semua!
hujan ug agak lebat turun membasahi bumi membuatkan mata saya hampir layu(omg)
seriously takleh nak bukak mata tadi padahal lunch td bantai nasik ayam je pon
mebi ada kas-kas dalam nasik ayam tesebut

gumbaq biji kas-kas yang jangan disangka kecik,tapi banyak khasiatnya..mihmihmih

makanya bila banyak atau ada saja kas kas lam makanan,otometik la mata anda akan jadik layu selayu-layunya

tak caya?ce terai makan kari berisikan kas kas omg mesti anda akan terbuai dan termimpi indah,eheh..merepek dah ni

ni nak ceta sket la...gara2 mengantok lam duatigapat hari ni,saya telah melakukan kajian
even buleh ja search mintak cik google carik kan tips2,tapi saya mahu buktikan dengan eksperimen sendiri
try punya try,cuba punya cuba..dapat lah beberapa tips yang buleh la dikatakan berjaya bagi mengilangkan ngantok

nak tau tak apa? ke takyah gitau?hmm....
okla bagitau la bagitau la...
tapi ini berkesan pada cik lina je tau,pada u olls cik lina tatau
you need to do the experiment by urself~eceh...
1. cuci muka saya
  •   taim nak amik wuduk,saya tonyoh2 muka ngan produk dari nano white iaitu awakening snow wash.nak semayang mestila kena bersihkan kotoran2 dan suci murni betul tak?pastu amek la peluang untuk basahkan muka,basahkan mata sampaila rasa ohsem and feeling good.jadik blehla g solat~
nano nano~kulit secantik diana danielle..vahvahvah..
    
2. makan vitamin c~eheh
  •  ni baru cuba semalam tatkala melawan nafsu tido yang melampaui batas.saya ada amik vitamin c jenama flavettes,baru je beberapa minggu amik.okla so far,nak kata kulit mulus tu takla,cuma perasan la akan kepositifan dia(hoh ayat!). saya pon bancuhla flavettes yang rasa oren ni,sedap hingga jilat cawan! then,taraaaaa....mataku segar bugar walopon kejap +_+
 flavettes boleh didapati di watsons
3. carikla cekelat or asam
  • selalu org buat kan? so teraila..semalam g 7e menyoping asam 2 jenis.sedap la plop,trus jadikan buat makan petang2..ehehehe..
asam dr 7e

4. kopi/neskafe
  • ni saya hari2 minum,sari tak minum mesti penin2 takleh buat koje.addicted omg! jadik petang ni ada la plan nak minum neskefe,tapi jap2 lagila..benda free kat opis ni..mat saleh opis mana minum neskefe.depa taktau pon natang apa neskefe itu...maka sangatla rugi buat mereka.miahahahahaha.tapi kan,saya ni kalau ngantuk teramat,minum la segelen neskefe pon,mesti ngantok jua.APA PON TAK BLEH!
5.Lain2 yang saya baca adalah buat senaman ringan,fokus pada benda2 ijau,tidur sebentar(ni saya takleh buat) dan juga mengemas(eh2). you olls mesti ada cara u ols kan, so ni i olls punya cara. macam saya cakap setiap orang kesannya berbeza sama skali.
okla nak p buat neskefe ni,letak cream sket,so ohsem the vas!
salam ceria u olls!
#smile#


No comments: