Tuesday, July 16, 2013

::persiapan raya,hamek kau!::

 
burppp...alhamduLillah..kenyang.Eh ni sendawa masa makan sahur tadi.ehek.
Makan murtabak je ngan milo..rejeki itu..syukur Ya Allah.
Eh2 ni nak cite benda lain sebenaunya nih.hehe.
Semalam berbukak dengan nasik goreng paprik,teh ais.Ohmaigod.
Nak nanges dan teharu sesangat dapat minum teh ais. Lamo da eden carik.Jumpa jugak tau.
Nasib baik sodap.Pekat,likat,amazing laaa...
hehe.weh, pose weh..haha
 
smalam mak mesej kata Angah demam.olololo.syiannya beliau.
Jarang adik saya tu demam dan kalau demam agak teruk. Mak risau la tu.Sebab mesej tak pulak reply.
Dia dok belajar kat  Institut pertanian di Penang tu. Setiap minggu mesti balik.haha.
Jarang tau tengok dia nak bergelumang dengan benda-benda pertanian sejak kecil.
Pentingkan kebersihan la kunun.Kesian la jugop bila dengar beliau itu demam.huhu.
Takpela,doakan adik saya sembuh ye.

Puasa baru seminggu,dah setat pikir pasal biskut raya,tudung raya,langsir raya.huhu
Taun ni tema wane biru turquoise kot.CikYna meriah ngan baju raya taun ni.Padahal cuti kejap je.
Kemahin kau tempah baju raya sampai 4 pasang ye. Aritu terbeli,eceh terbeli kau,kain murah kat Jakel.
So alang-alang murah tu,rembat la beberapa pasang untuk dibuat pakai ke kerja.
Lagipon ni tak lama lagi ramai yang nak berkahwin,makanya memang wajar la untuk dibuat baju baru.muehehe.
Biskut lak da siap da tempah 3 jenis yang menjadik peberet  di kala hari. Tempah 2 balang setiap jenis,nak bawak balik kolumpo dan menjadik juadah di pagi raya.oyeah.hewhewhew.
Tu belom campur mak punya tempahan lagi.Ko makan le puas2 hati ye.
Yang wajib setiap tahun bagi kami adalah nasik impit ngan kuah kacang spesel dari mak.
Kalau ade rejeki lebih,ade la juadah lain yang menanti.

Oklah,mata sudah mau tertutup le pulok.help-help.
Ade tips untuk kekal segra tak?ce share.







1 comment:

kacang buncis said...

berbeli2 nk sebut turquoise tu...hehe