Friday, July 26, 2013

Craving for Nescafe Ais

 
17 Ramadan dah kan? AlhamduLillah.
huhu,sepanjang ramadan ni,banyak benda yang berlaku dan Yna percaya semua tu ada hikmah di sebaliknya.
Tau tak,sepanjang bulan puasa ni, dapat bertahan dengan baik sekali walopon sahur dengan roti je
Berbalik kepada title di atas, selama 2 minggu ni asyik mencari nescafe ais.huhu
Yelah kat bazaar ramadan mana ade jual nescafe ais, air soya, sirap selasih, air katira.
Mana ade teh ais ke nescafe ais yang menjadi kegemaranku ini.huhu. Kat mamak banyak la jual but Yna tak suka sangat kedai mamak sebab penah terjadik sesuatu. So terus boikot.huhu. Tak baik betol.
 Makanya semalam, singgah kat kedai dekat umah,jual lauk-lauk dan tetiba ternampak botol nescafe kat kedai makcik tu.
Tanya beliau, 'makcik ade jual air jugak ke?'
Dia angguk-angguk dan terus Yna oder yang kurang manis. Tak sabo bebenor padahal lagi sejam nak berbuka
I olls ni peminat tegar nescafe dan sari x minum bleh tingtong tau.huhu
Tapi bulan puasa ni tak minum ok je sebenarnya,cuma mengantok tu ngalahkan panda kat kutub.muehehe
So bila berbuka terus capai air dan telan. Waahhhh..refreshing gila padahal masa tu ais dan mencair dah
AlhamduLillah.Dpat menikmati nescafe ais smalam.
Harini? Tak pikir lagi.soon..
Oh semalam berbuka dengan nasik lemak,tapi masin gilaaa..
Hazab bebenor nak habehkan nasik,tapi redha jela..lapo punya pasal.
ok.selamt berpuasa.:)

9 comments:

Siti Rohaida Yusof said...

nescaffe ais..senang je tu dik..buat sendiri lagi banyak dapat...

YnaRazali said...

xde bahan la kakak.ais semua takde.sobs.

dear xila said...

nescafe ais minum tghari lepas raya ni mesti bess hehe slm nuzul quran :)

YnaRazali said...

xila:betul tu sy sokong.hehe

Nao Mei said...

hihi..teringin sangat lah tu...:)

nor azira said...

ha'ah nescafe ais je pn.ais pn bole wat sendiri..wat pekat2 pas2 bubuh ais byk2.perghhh..nk wat tembikai laici la ri ni.nyum2

YnaRazali said...

azira:malassss...haha

Faris Farina said...

betul tu . sama la kuat minum nescafe =.="

# farina singgah ^^

Rosmiza Ali said...

Dah lama tak pekena nescafe ais.. Tetiba macam nak minum pulak.. Gugugu~~