Thursday, July 10, 2014

berhati-hati membeli makanan di bazar#

 
 
Hi,
 
kalau pergi bazar mesti terliur tengok makanan-makanan enak kan? Semua nak dibeli walaupun duit hanya ada 5 ringgit.
Saya macam tu lah kadang-kadang, nampak somtam nak beli, bubur lambuk nak, ikan bakar nak..semua nak telan. Balik bilik bukak pose, kenyang, terbongkang tido tak hengat donia!
Masak di rumah lebih baik dan terjamin kebersihan tapi bilik saya takde kelengkapan memasak.hehe. alasan iteww.
 
Semalam saya pergi bazar dekat dengan rumah. Ulang alik 2,3 kali sebab tak tau nak beli apa. Cadangnya nak cari bubur lambuk, tapi takde. Sadis gila sebab sebelum tu saya memang nampak ade jual.
Dulu masa belajar kat UIA, selalu pergi ambil bubur lambuk free kat masjid. Sedap!hehe
Jalan punya jalan, last-last saya beli nasik separuh, ayam masak lemak dengan sedikit paru. Siap!
On the way nak balik nampak plak laksa, beli la laksa dengan harapan ianya sedap.
 
 
Malamnya pas isyak tu terus la makan, ohmyy! masin tapi takpela dimaafkan. Bulan puasa kan.tak boleh rasa.tsskk
Tau tak lepas makan apa yang berlaku.?? Sakit perut weh sampai la tadi sampai je LRT Pasar Seni trus cari toilet.
Hazabedahh angat tau! Nasib baik la lam train tu perut ni diam je, siap boleh tido berdengkur lagi kau.
kalau sakit perut lam train tu tak tau la macam mana la nak gambarkan.hoih! Mintak jauhkan laaa.
Tak tau nak nak cakap ape, rasanya makan laksa tu kot. Tercemar ke ape saya tak tau sebab saya nampak laksa tu bertutup
Pernah dulu jadi macam ni jugak makan laksa beli kat lrt.

Risau sangat. Jadi berhati-hatilah membeli makanan di bazar tu. Banyak kes kematian yang kita dengar kan?
 
 
Banyak benda berlaku kan? haihh! Sila klik sini kalau nak tau pasal diarrhea. Semoga kita semua memperoleh kesihatan yang baik di bulan puasa ni ye.
Saya mengantuk ni, tak tau nak buat apa dah.hehe.
 

No comments: