Monday, July 14, 2014

::Berbuka puasa di Bayu Malam seafood. # alergik!::

 
 
Hi,
Sabtu hari tu ada majlis berbuka puasa untuk alumni silat UIA. Dekat mana?
 
Image dari google
Wak Lan, restoran Bayu Malam seafood. Kemain kau mencabar nak sampai sana.
Landmark dia opkos Gold Coast Morib.hehe. Nampak la Gold Coast tu dari jauh
Kami sampai sana lebih kurang pukul 7 malam. Dh tempah awal dah 40 orang tapi yang pergi hanyalah 26 orang camtu
 
Saya ditugaskan untuk memilih seafood untuk dimasak. Ikot tekak saya mau saja saya pilih encik crab, tapi tak semua makan ketam kan.
Dan pilihan saya adalah...Oh by the way, gambar tade semua amik dari google.
Lapor hehe.
 
 
Sotong amik 3 kilo. Akk kedai yang suggestkan untuk 26 orang. Gemor plak bebudak ni makan sotong goreng tepung. Saya? Mintak maaf la dengan sotong. Kureng sikit.

 
Pari bakaq. Amik 8 keping pari. Rasa dia boleh la. Saya tak reti sangat makan ikan pari.


Siakap masam manis amik 5 ekor. Yang ni boleh la,. Saya amik sikit saja. hehe. Diet malam-malam

 
Pepahat masak cincai. Order lain dapat mende lain. Kami order masak pedas tapi masak cili api hijau dia bagi. tssskkk. boleh la diterima, cuma kurang sikit la

Tomyam campur order jugak tapi kurang menyengat. Kami pilih sini sebab dulu dah pernah datang dan memang superb la makanan dia.
Kali ni agak kurang tapi alhamdulillah licin baq hang.
Kami order sayur kailan tapi sampai last tak sampai, so terus cancel

Harga? sebenarnya risau jugak kalau-kalau kena tambah duit. Sebab kami kutip sorang RM30 dan makan pun agak melampau-lampau.
Tapi berkat bulan puasa kot, siap ada lebih lagi kau duit tu.hehe. Semua RM600++
Apa yang best adalah dia open air restaurant la, tempat pon selesa. Cuma kalau nak datang kena tempah tak boleh nak datang adhoc, for sure kena balik umah masak nasik goreng
Penuh weh!
 
Kalau berminat, boleh la singgah. Cuma kena bersabar dengan jammed. Tu je.hehe. 
Dan yang best tu malam tu saya alergik satu badan, habis bengkak. Mereka ni ajak lepak pergi makan durian tapi maafla, tak tahan sangat dah. Balik tu mandi terus kroh kroh tido.hehe
wassalam.
 

No comments: