Friday, July 18, 2014

::Ilmu yang kadang-kadang susah nak dapat::

 
Hi,
Maka semalam berakhirlah Majlis berbuka puasa dan majlis penangguhan kelas PSSCMUIAM.
Alhamdulillah, berakhir dengan baik sekali. Saya berjaya mengikutinya sampai habis.
Selain berbuka puasa, ada ceramah dari Ustaz Rusli. Beliau ahli jugak dan belajar di Jordan *kalau tak silap dan membuka sebuah madrasah dekat kedah

Saya pergi memang sebab utama selain berbuka nak dengar ceramah dari beliau. Susah nak faham tapi bila sekali dah faham dan dengar betul-betul, Insya Allah seghonok dan dapat ilmu.
Itulah yang saya dapat hari Rabu hari tu.

Saya dapat tahu sesuatu berkaitan aurat wanita ketika bekerja. Ya, saya rasa lain macam sangat. Betapa jahilnya saya tak tahu benda-benda yang macam tu.
Bila ustaz start cerita berkaitan Ilmu tauhid dan 7 lapis tu saya rasa lost sangat. Dan AlhamduLillah, saya jumpa jawapan yang selama ni saya cari

Saya akui saya memang tak rajin nak p majlis ilmu, tapi sekarang ni saya sedar, ilmu tu kita kena cari, kena gali baru ada.
Bukannya tunggu dia datang golek-golek macam tu saja. Satu lagi ilmu ni bukan semua ilmu uang kadang-kadang kita nak jawapan, ilham tu terus datang.
Tak...Kena tunggu lama dan duduk lama, baru kita jumpa.

Itu saja nak cakap. Saya dah jumpa jawapan dan terima kasih ustaz sebab datang.
Jom layan gambor sepanjang prgram.







 
Al fatihah dan Takziah untuk anak kapal dan penumpang MH17.

No comments: